89. Projekt „hEUreka“

Cilj projekta jest pomoći djeci s oštećenjem vida u obrazovanju i educiranosti u području zemljopisnog i općenito društvenog znanja stvaranjem pretpostavki za pristupačnost ovom procesu kroz izradu, i potom podjelu korisnicima, odgovarajućeg didaktičkog materijala.

Hrvatski savez slijepih kao krovna organizacija građana oštećenog vida nastoji provedbom raznih projekata i izdavačkih poduhvata svoje najmlađe članove opskrbiti pristupačnim didaktičkim sredstvima koristeći u tome svoje stručne kapacitete, dosadašnja iskustva u ovom području i valorizaciju pojedinih rješenja koju provode korisnici, odnosno članovi.

Da bi obrazovanje i edukacija mladih i djece bila što učinkovitija nužno je koristiti i metode koje su primjerne njihovoj dobi i za njih najprihvatljivije. Kada je riječ o djeci s teškoćama u razvoju, ovome treba dodati i potrebu da metode i didaktički materijal budu toj djeci i pristupačani s obzirom na njihovu različitost u odnosu na vršnjake bez tih teškoća.

U trenutku ulaska Hrvatske u Europsku uniju pojačano je zanimanje svih građana, a posebice mladih i djece za tu asocijaciju, odnosno za Europu kao kontinent, za sve države na kontinentu i slično. I dok videća djeca i mladi mogu saznati  sve o obliku našeg kontinenta, obliku i smještaju te relativnoj veličini pojedine zemlje koristeći primjerice danas najučestaliji oblik informiranja, a to je internet, slijepoj djeci to nije moguće.  Realizacijom ovog projekta ispravit ćemo ovu „nepravdu“. Ideja vodilja jest da sve države Europe izradimo u odgovarajućem materijalu kao puzzle. Tako će slijepoj djeci biti omogućeno da se, koristeći osjet svojih prstiju, upoznaju s oblikom svake zemlje posebno, a slaganjem mozaika-država da spoznaju razmještaj zemalja na kontinentu. Moći će saznati i s kojim državama ili morima neka zemlja graniči te je staviti u  odnos s Hrvatskom. Kao predložak po kojemu će se djeca oštećenog vida voditi, poslužit će taktilna karta Europe izrađena posebnom tehnikom i to na taj način da na njoj svaka zemlja bude obojena drugom bojom (koristit će se kontrasti), a granice će se moći osjetiti pod jagodicama prstiju kao izdignuta linija. Ovakvo didaktičko sredstvo se ne može nabaviti kroz redovitu mrežu koja je prije svega namijenjena djeci koja dobro vide. Razlog je ovome to što relativno mala serija s obzirom na mali broj korisnika i posebnost metodologije izrade ovakav poduhvat ne čini komercijalno zanimljivim. Stoga projekt kao takav ispunjava prazninu u obrazovanju djece oštećenog vida, svjedoči odgovornosti za razvoj društvene zajednice onih koji projekt financiraju i sudjeluju u njegovoj realizaciji i ima dimenziju inovativnosti.

Serija u kojoj ćemo izraditi ovo jedinstveno didaktičko sredstvo te ga isporučiti korisnicima ovisit će o raspoloživim financijskim sredstavima. No svakako ćemo nastojati da rezultat bude izrađenih planiranih 100 kompleta puzzle-karata, da bi se omogućila opskrba nekoliko generacija školske djece oštećenog vida.

U realizaciji projekta, posebice u distribuciji izrađenog didaktičkog materijala, surađivat ćemo s Centrom za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“ iz Zagreba.

Projekt financira: Hrvatska elektroprivreda d.d.

Voditeljica projekta: Karmen Nenadić, prof. def.

Politika kolačića

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili Vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politika kolačića.

Izaberite kolačiće na stranici

Omogućite ili onemogućite web-stranici upotrebu funkcionalnih i/ili reklamnih kolačića opisanih u nastavku:

Postavke Prihvati nužne Prihvati odabrane